Friday, November 9, 2018

BBM3410/18: Ceritera zaman kurus dahulu kala

Hai 😎😎😎
Hari ni berasa nak cerita tentang zaman kurus-kurus dahulu kala.
Aku dulu sebenarnya kurus ja. Tapi sejak naik Tingkatan 6 badan aku naik mendadak 😔 Sampai kawan-kawan sekelas perasan. Puncanya aku rasa sebab


  1. makan lewat malam dan makan banyak
  2. tido lambat dan buat asyik makan
  3. tak bersenam langsung
  4. tiap pagi makan nasi lemak, ni Tok limah selalu beli. Aku kena makan jugak la haha
  5. termakan ubat resdung kot. Rasa aku tak boleh makan 'supplement' dia lagi naik badan 
Aku rasa tulah punca-punca aku naik berat badan. Padahal dulu berat aku dalam 50-55 kg ja. La ni masyaallah jangan hampa semua tanya. Aku rasa tu dah jadi soalan sensitif macam orang tanya bila nak kahwin haha. Aku ada ja perancangan nak kurus. Tapi kan tak pernah menjadi haha sebab asyik makan ja. In sya alllah lepas ni aku nak diet. Tapi jangan orang kata dengar boleh percaya jangan. 😂
Jom aku tempek gambar aku kurus dulu. Kot-kot boleh jadi pemangkin semangat kepada aku untuk kurus hehehhe. 


Ni masa tingkatan 5 (50 kg) 

Rindunya

Tingkatan 5

hahah lawak tengok muka dulu-dulu

Memang hitam manis sejak azali 

Sem 1 membesar dengan jayanya

Tengok membe sendiri kata kayu balak kurang hajooooo

Muka suci+kurus

Mungkin orang tengok aku tak gemok tapi aku tau lah diri aku. Aku rasa aku makin berat 😭😭😭
Bye nak g diet. 

No comments:

Post a Comment