Friday, November 9, 2018

BBM3410/18: Semua tentang Makanan

Hai teman-teman.
Jom bercoloteh santai-santai hari ni.
Nak tak?
Kalau nak. Jom lahhhh

Ok, hari ni aku nak cerita tentang makanan kesukaan aku. Sebenarnya, semua makanan aku suka lagi-lagi makanan kampung. Masakan barat tu tak berapa nak makan sangat sebab tak berapa kena dengan tekak kampung aku ni.
Aku paling suka asam pedas yang Mak aku buat. Hmmmm memang mabales lah. Hahaha tak sabar nak balik makan masa cuti midsem nanti 😋😋😋😋😋

Lagi apa aku suka ya? Haa laksa kesukaan aku jugak. Kalau dapat makan laksa memang nasi tak makan la hari tu. Banyak lagi makanan kesukaan aku. Tapi nilah paling tinggi dalam carta tekak aku hahhaa. Jom layan gambar makanan jom

Kak Noryn yang masak. Sedap.

Ikan goreng 

Ikan masak Kicap. Ni aku yang masak hehe

Spagetti. Aku masak tau 

Sambal bilis. Aku masak 

Masa berkelah dengan Mak(tok limah) dengan kawan-kawan
Lauk-lau kampung memang sedap

Sup sayur. Tok limah tak suka sayur ni sebab aku letak perencah maggi tu 

Ulam-ulam kampung 

Ayam masak merah. Kak noryn masak.

Rojak dekat Ah Cheng laksa. Sedap. 

No comments:

Post a Comment