Thursday, October 11, 2018

BBM3410/18: Stres atau tekanan.

Hai bertemu kembali.
Apa khabar semuanya..Semoga sihat sentiasa yaa..

Hari ini aku nak cerita pasal stres. Semua orang mesti ada stres kan atau orang panggil tekanan. Bohonglah kalau dia tak pernah rasa stres itu macam mana. Bagi aku kalau aku stres sebelah otak sakit, dahi berkerut dan yang paling  benci ialah muka tak boleh langsung nak senyum dan rasa macam nak sepak-sepak orang. Hahahha ok yang tu bergurau saja. Itu definisi stres bagi aku kalau ada masalah. Sebelum itu, kalau tahap menangis itu paling teruklah sebab aku tak suka snagat menangis. Rasa macam orang yang kalah kalau menangis,. Betul lah tu orang cakap menangis itu hilang stres. Tapi bagi aku tak kot. Banyak lagi boleh hilangkan stres. Contoh kalau aku suka makan coklat, haa dari situ boleh hilang stres tau. Tapi tulah kalori pulak haa tinggi hahhaha.

Ini coklat kegemaran aku. Sedap gila nyum nyum nyum



Jadi terpulanglah cara macam mana kita nak menangani stres tu. Setengah orang suka makan, setengah orang ada cara lain. Menangis ? Ikutlah tapi berpada-padalah stres tu. Jangan ikut perasan sangat. Kalau rasa teruk sangat,  ingat Allah okay. ☺☺☺


No comments:

Post a Comment